הערכה חינוכית
למה זה חשוב?
רוב ההורים מגיעים רק בידיעה שילדם אינו מתקדם בלמידה כמצופה ממנו. מצב זה מצביע על צורך לדייק את האתגרים המונעים ממנו את ההישגים הנדרשים. זה הבסיס שממנו אנו מתחילים את העבודה. ככל שהיא תהיה יותר מדויקת ומקיפה, כך נוכל להבין ולתת מענה ספציפי לאתגרי הילד
חשוב לציין כי הקליניקה מספקת אבחונים דידקטיים, פסיכו-דידקטיים כמו גם ביצוע מבחני מוקסו (לקשב).


מה זה?
תהליך שיטתי של תיעוד ושימוש בנתונים אמפיריים על הידע, המיומנות, העמדות, הכישרון והאמונות במטרה לבנות פרופיל למידה אישי על מנת לחדד תוכניות ולשפר את הלמידה. איסוף נתוני ההערכה נאספים ישירות מביצועי הילדים או יכולים להתבסס על נתונים שמהם ניתן להסיק מסקנות לגבי למידה, כגון הורים וצוות ביה”ס.
ההערכה מקשרת בין ביצועי הילד לבין יעדי למידה ספציפיים הנדרשים בביה”ס ובכך היא מספקת מידע שימושי על תהליך הלמידה ודרכי הוראה מתאימים. כלומר, על ידי זיהוי היכן נמצא תלמיד במסע הלמידה שלו וקביעת החוזקות והחולשות שלו (בניית פרופיל למידה), אנו יכולים לספק משוב יעיל יותר כדי להניע אותם קדימה
כיצד זה מתבצע?
אנו עובדים לפי מודל ספירלה של ששת הצעדים לשיפור מתמשך של הלמידה:
- זיהוי התוצאות הלימודיות של התלמיד – מה מצבו כעת?
- זיהוי מטרות – לאן רוצים להגיע?
- דיוק של תהליך ההערכה – בניית פרופיל למידה
- איסוף וניתוח נתונים – מהילד עצמו, ההורים והצוות החינוכי
- שיתוף בממצאים – לכלל הדמויות המעורבות בלמידה של הילד
- ביצוע שינויים – על מנת להתאים את ההוראה ללמידה ובכך לקדם הישגים
וחוזר חלילה
באילו שאלות הערכה זו דנה?
- מהם הגורמים הבסיסיים לבעיה של ילדכם?
- האם יש בסיס רפואי לבעיות של ילדכם?
- האם גורמים רגשיים או חברתיים מאטים את התקדמות הלמידה של ילדכם?
- האם בעיית הלמידה גורמת לבעיות רגשיות או חברתיות?
- אילו תוכניות והתערבויות ספציפיות זקוק ילדך כדי להתקדם?


למי זה מתאים?
אנו מעריכים ילדים שסיימו כיתה א’ עד סיום כיתה י’ שמפגינים אתגרים לימודיים בבית הספר.
אם הילד שלכם הוא בפער משמעותי מיתר תלמידי הכיתה או במידה וילדכם מתמודד עם קשיים משמעותיים ברכישת הקריאה, הכתיבה ו/או הבסיס החשבוני ו/או מפגין תסכול, חוסר ביטחון עצמי, חרדה, תחושת מסוגלות עצמית נמוכה והתפרצויות זעם בכל הקשור ללמידה.